Kot je rekel že Sokrat, v življenju ni naključij. Ko se z Uršo pogovarjaš v njenem delovnem studiu, skritem v eni izmed malih uličic stare Ljubljane, imaš občutek, da to res drži. Pri njej vse nekako »klapa«, vse je neverjetno urejeno, organizirano in teče gladko kot švicarska ura. Pa najsi gre za zasebno življenje, varstvo za otroka, za poklicne zadeve oziroma številne »hobije« ali njeno malo manufakturo blagovne znamke Ursanina. To odraža tudi njen delovni prostor, ki bi se ga dalo še najzvesteje opisati kot sproščeno urejenega. Izdelki so zloženi lepo po velikosti in stojijo v ličnih pikastih škatlah, delovna miza je urejena, čajna kuhinja tudi. Skratka, vse na svojem mestu.

tekst: Valentina Vovk

fotografije: Maj Pavček

Urša je po poklicu likovna pedagoginja. Za ta študij se je odločila, ker ji je nudil možnost, da se preizkusi v številnih tehnikah ustvarjanja – od kiparstva, risanja, grafike do scenografije, lutkarstva in grafičnega oblikovanja. Vedno je rada ustvarjala, zato jo je zanimalo vse našteto. Diplomirala je iz kiparskega oblikovanja, z leti pa jo je ustvarjalni vrelec pripeljal do slikanja, fotografiranja in seveda oblikovanja. Po končanem študiju se je zaposlila v trgovini z umetniškimi in hobi materiali, kjer je kmalu začela voditi različne tečaje. Hkrati je aktivno sodelovala pri ustvarjanju revije Atelje, kjer je počela marsikaj – od ustvarjanja do fotografiranja in pisanja. Izdelke »Naredi sam« si je najprej zamislila, nato naredila, napisala navodila, za konec pa še fotografirala za predstavitev v reviji. Tako je nekoč prav za omenjeno revijo naredila par izdelkov iz filca (med drugim tudi copate) in bila navdušena nad dobrimi odzivi bralcev.

Volneni filc jo je kot material popolnoma očaral, saj ga je možno dobiti v številnih barvnih odtenkih in debelinah, je prijeten, topel in zračen hkrati. »Njegova edina slabost je,« pravi Urša, »da je precej drag.« Malo za tem, bilo je leta 2005, se je v organizaciji društva Positive s svojimi izdelki iz filca predstavila na skupinski razstavi mladih oblikovalcev v Galeriji Škuc in tedaj se ji je utrnila ideja o lastni blagovni znamki. Od takrat naprej Ursanina vztrajno stopa po svoji začrtani poslovni poti, najprej seveda počasi in z majhnimi koraki, danes pa že z večjimi in vedno bolj odločnimi. Blagovna znamka je v Sloveniji že dobro prepoznavna, medtem ko si na tujem trgu še išče oziroma utrjuje pozicijo. K prodoru na tuji trg je veliko pripomogla tudi predstavitev na frankfurtskem sejmu Ambiente, kjer so jo povabili v sekcijo Next, namenjeno predstavitvi inovativnih oblikovalskih izdelkov mladih in obetavnih podjetnikov.

Zasnovati in vzpostaviti lastno blagovno znamko iz praktično ničesar nikakor ni mačji kašelj, za to sta potrebna pogum in želja, ki sta tako močna, da lahko kljubujeta vsemu, kar se jima postavi na pot. Vedno nasmejana in pozitivno naravnana Urša pravi, da je morala preskočiti že precej takšnih in drugačnih ovir, pa tudi kakšna grenko pilulo je morala vmes kdaj pogoltniti. Ena izmed teh je bila denimo, ko so se na tržišču pojavili ponaredki njenih izdelkov. Vendar se je iz te neprijetne izkušnje Urša tudi precej naučila, predvsem to, da se s takšnimi stvarmi nima smisla obremenjevati in po nepotrebnem izgubljati dragoceno energijo, temveč je treba še bolj poprijeti za delo in nadaljevati po začrtani poti.

Njeni začetki v domači kuhinji, z maminim šivalnim strojem Bagat na mizi in od ročnega rezanja filca ožuljenimi rokami se zdaj zdijo že precej daleč. Potem ko se je proizvodnja počasi širila in ko je vedno več trgovin želelo prodajati njene izdelke, je zasluženi denar  pridno vlagala v nože, štanco in ostale pripomočke, potrebne za enostavnejšo, hitrejšo in bolj profesionalno izdelavo. Družina ji je ves čas stala ob strani, predvsem oče, ki je tako rekoč njen sodelavec in mojster za rezalnim strojem.

Pri vsem zgoraj naštetem je treba povedati, da Urša že osemnajst let poje v vokalni zasedbi Perpetuum Jazzile, za katero pravi, da je poleg družine in službe ena pomembnejših stvari v njenem življenju. Tam je  ne nazadnje spoznala tudi svojega moža, s katerim imata štiriletnega sina. Njen življenjski sopotnik dela v oglaševanju in med drugim skrbi za marketing tudi pri Ursanini. Ste že kaj ljubosumni, ker ji gre vse tako na roko, kot bi si lahko le želeli?

Pri tako vzorni organizaciji in zglednem profesionalnem pristopu ji bo gotovo uspelo odpreti še marsikatera (le) na videz trdno zaprta vrata.

Preberi tudi

  

Deli z drugimi

Dodaj odgovor

*

Novo v Delavnici, polni nereda

Romi Bukovec

Romi Bukovec Jewellery

Olga Košica

Olga Košica Jewellery

Gordana Bobojević

Bobo Clothiers

Jernej Mali

Atelje Mali

Ana Hribar

Fensišmensi